همراهان عزیز! به اطلاع می‌رساند، لابراتوار تا تاریخ ۲۲ دی‌ماه تعطیل می‌باشد. پیشاپیش، سال‌نو مبارک! 🎄

خدمـات لابـراتـوار


پـردازش و اسـکن فیـلم


عکاسی با فیلم می‌تواند کار پرهزینه و زمان‌بری باشد. از این جهت، لابراتوار کِپلر تلاش می‌کند با ارائه‌ی خدمات به‌صرفه و باکیفیت، روند کاری شما را تسهیل کند و سفارش‌های شما را در بازه‌ی یک تا سه روز کاری تحویل دهد. 




چاپ ژلاتیـن نقـره


چاپ ژلاتین نقره یا چاپ تاریکخانه‌ای یک تکنیک چاپ دستی است که به روش شیمیایی با استفاده از آگراندیسور و کاغذ‌های حساس به نور انجام می‌شود و از ویژگی‌هایی از قبیل کیفیت و دوام بالا برخوردار است. 


پـردازش فیـلم سـیاه‌وسـفید

لابراتوار کِپلر گزینه‌های متعددی برای پردازش فیلم‌های سیاه‌و‌سفید ارائه می‌کند تا نیاز‌های اعم عکاسان را در این عرصه برآورده کند. برای آگاهی بیشتر از ویژگی‌های این فرآیند‌ها، بیشتر بخوانید ↓


۱۹۹,۰۰۰تومان

  • هزینه‌ی پایین و به‌صرفه
  • مزیت‌های خاص و محبوب
  • انتخابی امن برای اکثر شرایط و عموم فیلم‌ها
  • انعطاف در نورسنجی و ظهور افزوده


۲۹۹,۰۰۰تومان 

  • شارپنس و درخشندگی بالا
  • حداقل افزایش سایز گرین
  • مناسب فیلم‌های پرسرعت
  • امکان ظهور افزوده بصورت استاندارد


۲۹۹,۰۰۰تومان

  • وضوح بسیار بالا
  • ریز‌ترین سایز گرین
  • مناسب فیلم‌های کم‌سرعت
  • امکان ظهور کاسته




 فرآیند اکوپلاس یک روش جایگزین برای پردازش فیلم‌های سیاه‌و‌سفید در لابراتوار کپلر است که بخاطر هزینه‌ی به‌صرفه و کیفیت بسیار بالای آن، محبوب‌ترین انتخاب مشتریان کِپلر بحساب می‌آید. در این فرآیند، ظهور فیلم در داروی بسیار رقیق بصورت آهسته و در زمان طولانی‌تری انجام می‌شود و این باعث می‌شود که ضمن بدست آوردن بالاترین کنتراست و ریز‌ترین سایز دانه، جزئیات سایه ها نیز حفظ شود و یک نگاتیو با چگالی و ضخامت مطلوب و دانه‌های بسیار ریز بدست بیاید. 


 این فرآیند برای عموم فیلم‌های سیاه‌وسفید مناسب است و علاوه بر هزینه‌ی پایین و دقت بالا، فوایدی هم دارد که به محبوبیت آن می‌افزاید. با بکارگیری فرآیند «اکوپلاس» شما می‌توانید با شاخصه ISO بالاتر از سرعت استاندارد فیلم عکاسی کنید و هنگام عکاسی آنرا به دلخواه تغییر دهید. این فرآیند بطوری طراحی شده که هر عکس به اندازه‌ای که لازم است ظاهر شود و تا جایی که فیلم قابلیت جبران نوردهی را در ظهور داشته باشد و تا هنگامی که نوردهی بیشتر از سرعت نهادی فیلم نباشد، می‌توان آنرا با شاخصه‌های متفاوت نورسنجی کرد. این یعنی فرآیند ظهور افزوده، برای هر عکسی که در یک حلقه نوردهی می‌شود، بصورت پیش‌فرض و به حد لازم انجام می‌شود. 

(Push by default)


 با در نظر گرفتن این نکات می‌توان گفت که «اکوپلاس» امن‌ترین انتخاب برای عکاسان مبتدی‌ست و بازه‌ی خطا را در کار شما وسیع‌تر می‌کند که بتوانید در اکثر مواقع نتیجه مطلوبی بگیرید. همچنین بدلیل میزان بالای کنتراست نسبت به جزئیات سایه ها، می‌تواند برای عکاسان حرفه‌ای هم انتخاب بسیار مناسبی باشد. 

برای گرفتن بهترین کنتراست از «اکوپلاس» توصیه می‌شود حداقل یک استاپ کمتر نوردهی کنید. 


 نکات مثبت اکوپلاس :


  • هزينه پایین و به‌صرفه
  • انعطاف در ظهور افزوده و جبران نوردهی
  • بازه خطای وسیع و انتخابی امن برای اکثر شرایط
  • بالاترین میزان کنتراست و حفظ جزئیات سایه‌ها
  • جلوگیری از افزایش سایز دانه (فاین‌گرین)











 فرآیند اکسترا برای بدست آوردن بالاترین میزان شارپنس و درخشندگی و به حداقل رساندن افزایش سایز دانه هنگام پوش کردن* فیلم‌های سیاه‌وسفید طراحی شده است. این فرآیند برای فیلم‌های پرسرعت و با بازه نوردهی وسیع مناسب است و بهترین انتخاب برای کسانی‌ست که می‌خواهند با سرعت بالاتری عکاسی کنند و در عین حال تصویری مشابه فیلم‌های کم‌سرعت را بدست آورند. 


 *پوش کردن یا ظهور افزوده (Push Processing) یعنی عکاسی با نوردهی کمتر از سرعت نهادی فیلم و جبران آن در مرحله‌ی ظهور. 


توجه داشته باشید!


 برای استفاده از این فرآیند، شاخصه‌ ISO شما در طول یک حلقه نباید تغییر کند و باید به لابراتوار اطلاع دهید که فیلم چند استاپ پوش(Push) شده. در غیر اینصورت، فیلم با شاخصه‌ی نهادی ظاهر می‌شود. 













 فرآیند های‌فای برای بدست آوردن بالاترین وضوح و بازه‌ی پویایی در فیلم‌های سیاه‌وسفید کم‌سرعت (بخصوص فیلم‌های تخت‌دانه) طراحی شده است. فیلم‌های تخت‌دانه از قبیل ایلفورد دلتا و کداک تی‌مکس با استفاده از دانه‌های نقره تخت و مسطح (در مقایسه با دانه‌های گرد و کُروی فیلم‌های سیاه‌وسفید مرسوم) می‌توانند نگاتیوی با سایز دانه‌ی بسیار ریزتر از حد معمول و با پویایی چشمگیری در کنتراست تولید کنند که فقط با استفاده از دارو‌های خاصی می‌توان آنرا بدست آورد. همچنین، فرآیند «های‌فای» می‌تواند به شما امکان پول کردن* تا یک استاپ را بدهد. اگر وضوح و ظرافت تصویر برای شما اولویت دارد، و می‌خواهید ریز ترین سایز گرین را از فیلم بدست آورید، «های‌فای» بهترین انتخاب شماست.  


*پول کردن یا ظهور کاسته (Pull Processing) یعنی عکاسی با نوردهی بیشتر از سرعت نهادی فیلم و کسر آن در مرحله ظهور. 


توجه داشته باشید!


 برای استفاده از این فرآیند، شاخصه‌ ISO شما در طول یک حلقه نباید تغییر کند و باید به لابراتوار اطلاع دهید که فیلم پول(Pull) شده است یا خیر. در غیر اینصورت فیلم با شاخصه‌ی نهادی ظاهر می‌شود. 







پـردازش فیـلم رنـگی

فیلم‌های رنگی عکاسی و سینمایی دست‌پیچ در لابراتوار کِپلر بصورت دستی پردازش می‌شوند و همچنین امکان شخصی‌سازی سفارش هم وجود دارد. برای آگاهی بیشتر از ویژگی‌های این فرآیند‌، بیشتر بخوانید ↓


۱۶۹,۰۰۰تومان

  • پردازش دستی
  • امکان ظهور افزوده
  • امکان دور زدن بلیچ


۱۹۹,۰۰۰تومان 

  • پردازش دستی
  • امکان ظهور افزوده
  • امکان دور زدن بلیچ


۴۹۹,۰۰۰تومان

  • پردازش دستی
  • مخصوص اسلاید (پازیتیو)
  • امکان کراس‌پروسس



پردازش نگاتیو رنگی


 نگاتیو‌های رنگی در لابراتوار کپلر بصورت دستی پردازش می‌شود و قابلیت ظهور افزوده هم در آن مجاز است. همچنین، شما می‌توانید بخواهید که فیلم رنگی شما مرحله بلیچ فیلم را دور بزند* و نقره‌ی بدست آمده در نگاتیو باقی بماند. 


توجه داشته باشید! 


 فیلم رنگی برای ظهور افزوده طراحی نشده است و پوش کردن باعث می‌شود نگاتیو شما از کیفیت استاندارد فاصله بگیرد؛ پس در تصمیم‌گیری خود دقت داشته باشید و در صورت پوش کردن، فراموش نکنید که به لابراتوار اطلاع دهید که فیلم چند استاپ پوش شده است. 


 *دور زدن بلیچ (Bleach Bypass) یک روش ابتکاری برای ظهور فیلم رنگی‌ است که در صنعت فیلم‌سازی هالیوود محبوبیت بسیاری دارد. این کار باعث می‌شود که یک لایه‌ی سیاه شامل نقره روی نگاتیو باقی بماند که کنتراست عکس را تا حد قابل توجهی بالا می‌برد، غلظت رنگ را کاهش می‌دهد و یک کاراکتر خاص به عکس‌های شما می‌دهد. برای دور زدن بلیچ، فیلم شما در مرحله‌ی عکاسی باید یک استاپ کمتر از سرعت نهادی نوردهی شود. همچنین، این روش پردازش رنگی برای فیلم‌های تاریخ گذشته‌ای که قابلیت تولید رزانه‌(جوهر) در امولسیون خود را از دست داده‌اند، پیشنهاد می‌شود. 


نکات مهم مربوط به دور زدن بلیچ:


● ممکن است نگاتیو دچار خم‌شدگی شدیدی شود که نگهداری، چاپ و اسکن کردن آنرا چالش‌برانگیز می‌کند. 

● کاراکتر خاصی که این فرآیند بوجود می‌آورد ممکن است مناسب کار شما نباشد.

 


توجه داشته باشید! 


 در فرآیند استاندارد فیلم رنگی بصورت مرسوم از محلول استبیلایزر بعنوان شستشوی نهایی نگاتیو استفاده می‌شود که برای مقاوم‌سازی فیلم‌های پایه‌ی استات سلولوز در برابر عوامل مخرب طبیعی تعبیه شده است. از آنجایی که فیلم‌های عصر حاضر بر پایه‌ی پلی‌استر هستند و بصورت پیش‌فرض در برابر این عوامل مقاوم هستند، نیازی به استبیلایزر ندارند. همچنین استبیلایزر شامل فرمالین/فرمالدهاید است که ماده‌ی شیمیایی بسیار خطرناک و مضری برای سلامت انسان و طبیعت بحساب می‌آید؛ بنابرین در لابراتوار کِپلر از محلول استبیلایزر بدون فرمالین - فقط درصورت لزوم - استفاده می‌شود.








پردازش نگاتیو سینمایی دست‌پیچ



 نگاتیو‌های رنگی سینمایی دستپیچ در لابراتوار کپلر بصورت دستی پردازش می‌شود و قابلیت ظهور افزوده و همچنین دور زدن بلیچ در آن مجاز است. این دسته از فیلم‌ها برای صنعت فیلم‌سازی و فیلم‌برداری طراحی شده‌اند و با قرار دادن آن در قوطی‌های فیلم ۳۵‌میلی‌متری می‌توان از آنها برای عکاسی استفاده کرد. این فیلم‌ها شامل یک لایه‌ی سیاه آنتی‌هالیشن به نام رِم‌جِت هستند که باید قبل از پردازش شسته شود و بجز این مورد، به فیلم های رنگی عکاسی بسیار مشابه هستند و از همان قواعد پیروی می‌کنند. 


وایت بالانس فیلم‌های رنگی


نگاتیو‌های رنگی عموماً بطوری طراحی شده‌اند که در نور آفتاب یا با فلش، رنگ‌های طبیعی ثبت کنند. در حوزه‌ی فیلم‌‌های سینمایی این شاخصه با پسوند "D"  در اسم فیلم مشخص می‌شود. (e.g. Vision 3 50D)


 بعضی فیلم‌های رنگی بالانس تنگستنی دارند‌، بدین معنی که طراحی شده‌اند که در نور مصنوعی رنگ‌های طبیعی ثبت کنند. این فیلم‌ها برای عکاسی و فیلم‌برداری در شب و فضا‌های بسته مناسب هستند و معمولاً با پسوند "T" در اسم آنها شناسایی می‌شوند.

 (e.g. Cinestill 800T, Vision 3 500T)

 برای اینکه بتوانیم با فیلم تنگستن در نور آفتاب یا با فلش عکاسی کنیم، باید از یک فیلتر 85B استفاده کنیم تا رنگ‌های صحنه بصورت طبیعی ثبت شود. 


پردازش اسلاید رنگی


 فیلم‌ اسلاید رنگی که معمولاً با پسوند "کروم" شناسایی می‌شود، می‌تواند تصاویر ثبت شده را بصورت مثبت (پازیتیو) تداعی کند تا بتوان آنرا با پروژکتور روی پرده‌ به نمایش گذاشت.

 پردازش کروم لابراتوار کِپلر برای فیلم‌های اسلاید رنگی انجام می‌شود که می‌تواند تصویر معکوس روی فیلم ایجاد کند. همچنین، این فرآیند می‌تواند نتایج جالبی با فیلم‌های کروموژنیک تولید کند، بنابرین امکان پردازش فیلم‌های نگاتیو رنگی و سایر فیلم‌های کروموژنیک* با فرآیند کروم هم وجود دارد. (Cross Process)

در این فرآیند از محلول استبیلایزر برای اطمینان از دوام رزانههای فیلم استفاده می‌شود. 

اسلاید‌های شما در لابراتوار کِپلر بصورت آنی پردازش می‌شود و در عرض یک تا سه روز کاری به شما تحویل داده می‌شود.

* برای پردازش فیلم‌های غیر کروم (نگاتیو)، باید دو استاپ بیشتر از سرعت نهادی نوردهی کنید. 



اسـکن فیـلم

با اسکن کردن نگاتیو و اسلاید، می‌توانید نسخه‌ی دیجیتال عکس‌های‌ خود را بایگانی کنید و به‌راحتی آنها را ویرایش و در فضای مجازی منتشر کنید. همچنین با در دست داشتن نسخه‌ی دیجیتال می‌توانید عکس‌های خود را به روش‌های دیجیتال چاپ نمایید. برای آگاهی بیشتر از سرویس اسکن فیلم در لابراتوار کِپلر، بیشتر بخوانید ↓

اسکن نگاتیو یا اسلاید

۱۹۹,۰۰۰تومان

  • ۲۴ مگاپیکسل
  • فرمت های JPEG، TIFF و RAW
  • دریافت فایل از طریق اینترنت
  • قابل ویرایش و چاپ

برش و آرشیو

۴۹,۰۰۰تومان

  • برش و بایگانی نگاتیو
  • جلد پلاستیکی
  • پرفراژ برای کلاسور
  • برای سایز‌های مختلف (۱۲۰/۱۳۵)

 سرویس اسکن فیلم در لابراتوار کِپلر بصورت استاندارد با کیفیت ۲۴ مگاپیکسل و با اصلاح رنگ و کنتراست پردازش می‌شود و امکان اسکن کردن رول‌های بریده شده هم وجود دارد و هزینه‌ی اضافه‌ای ندارد. فایلی که دریافت می‌کنید شامل تمام جزئیات سایه‌ها و روشن‌های عکس است و کاملاً قابل ویرایش است. فرمت پیش‌فرض فایل ها JPEG است و به درخواست شما، امکان دریافت فرمت TIFF یا فایل خام هم بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای مجاز است. اسکن با حاشیه فقط برای فیلم‌های قطع ۱۳۵ (۳۵ میلی‌متر) امکان‌پذیر است. 


  • JPEG ← مناسب برای بایگانی و انتشار در فضای مجازی (حجم پایین)
  • TIFF  مناسب ویرایش بدون تخریب و چاپ با بالاترین کیفیت ممکن (حجم بالا)
  • RAW (فایل خام)  مناسب افرادی که می‌خواهند پردازش اسکن را بصورت شخصی انجام بدهند

نکات مهم:

  • عکس‌های شما در فرآیند اسکن توسط اپراتور دیده می‌شود و در سیستم بایگانی می‌شود.
  • فایل‌ها تا حداکثر یک ماه در سیستم بایگانی می‌شود و سپس بطور کامل حذف می‌شود.  
  • لابراتوار کِپلر به هیچ عنوان عکس‌های شما را بدون اجازه منتشر نمی‌کند و در اختیار هیچ شخص‌سومی قرار نمی‌دهد.

چـاپ ژلاتیـن نقـره

چاپ نگاتیو‌های سیاه‌وسفید در تاریکخانه‌ی کِپلر با امکانات شخصی‌سازی وسیعی ارائه می‌شود. 

چاپ ژلاتین نقره یا چاپ تاریکخانه‌ای یک تکنیک چاپ دستی است که به روش شیمیایی با استفاده از آگراندیسور و کاغذ‌های حساس به نور انجام می‌شود و از ویژگی‌هایی از قبیل کیفیت و دوام بالا برخوردار است.

با چاپ کردن عکس‌های خود می‌توانید عمر تازه‌ای به آنها بدهید و آنرا همانطور که باید "ببینید" و "لمس کنید. "


✽  چاپ‌ تاریکخانه‌ای فقط با فیلم نگاتیو انجام می‌شود و چاپ مستقیم فایل‌های دیجیتال در لابراتوار کِپلر امکان‌پذیر نمی‌باشد. 


چـاپ ژلاتیـن نقـره 

روی کاغذ عکس با پوشش رزین

 ضخامت 192gsm



۱۵ * ۱۰  .......................... ۱۲۰,۰۰۰ تومان

۲۴ * ۱۶  .......................... ۳۱۰,۰۰۰ تومان

۳۰ * ۲۰  ........................... ۴۸۰,۰۰۰ تومان

۴۰ * ۳۰  ........................... ۹۶۰,۰۰۰ تومان


چاپ در تمامی ابعاد دلخواه شما انجام می‌شود و به این لیست محدود نمی‌باشد.

 حداکثر ابعاد چاپ ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر است.